M Micro
od 4 do 16 kW
M Mini
od 5 do 26 kW
M Mini 35
od 8 do 35 kW

Linia M

Palniki z systemem ruchomego paleniska
umożliwiającym spalanie pelletu niskiej jakości.
Palniki linii M to perfekcyjne połączenie znanego z linii X oraz Hybrid, Systemu Mieszania Paliwa w komorze paleniskowej oraz Ruchomego Paleniska. Ich wspólna praca pozwala wydłużyć bezobsługowość palnika oraz spalać pellet niskiej jakości i niektóre agropellety. Modele palników M Mini i M Mini 35 zostały nagrodzone Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich INSTALACJE 2018.
WALKING GRATE SYSTEM

WALKING GRATE SYSTEM

System ruchomego, wielorzędowego paleniska.

Zastosowanie nowatorskiego, wielorzędowego, ruchomego paleniska wraz z Systemem Mieszania Paliwa wymusza samooczyszczanie paleniska z popiołu i spieków, nawet w przypadku korzystania z pelletu niskiej jakości.

System dostępny w palniku M 500.

MESH FURNACE SYSTEM

MESH FURNACE SYSTEM

System modułowych płytek żaroodpornych
tworzących palenisko. Zapobiega pęknięciom, zwiększa żywotność paleniska.

System dostępny w palniku M 500.

Ruchome Palenisko

SYSTEM RUCHOMEGO PALENISKA

System ruchomego paleniska.

Zintegrowane, ruchome palenisko wraz z Systemem Mieszania Paliwa pozwala przesuwać spieki i popiół do przodu, powodując samooczyszczanie paleniska, nawet w przypadku korzystania z pelletu niskiej jakości.

System dostępny w palnikach M Micro, M Mini, M Mini 35.

SYSTEM NAPĘDU HYBRYDOWEGO

SYSTEM NAPĘDU HYBRYDOWEGO

System zespolonego podajnika i dmuchawy
zmniejszający zużycie energii i paliwa.

Silnik napędzający pracę podajnika wewnętrznego oraz silnik sterujący pracą dmuchawy, dostarczającej powietrze do komory spalania, zostały połączone w jedną jednostkę, wyposażoną w czujnik Halla. Pozwala to na precyzyjnie dozowanie paliwa i powietrza.
SYSTEM MIESZANIA PALIWA

SYSTEM MIESZANIA PALIWA W KOMORZE SPALANIA

Dwustopniowy proces zasilania paliwem.

Podajnik zewnętrzny wprowadza pellet do palnika. Podajnik wewnętrzny dozuje odpowiednią ilość biomasy do komory spalania oraz pełni funkcję mieszania paliwa. W ten sposób zoptymalizowaliśmy proces spalania a w przypadku pelletu o dużej zawartości popiołu – po prostu go umożliwiliśmy. Funkcja mieszania paliwa to także wydłużenie czasu bezobsługowej pracy palnika.
System Spalania Nadciśnieniowego

SYSTEM SPALANIA NADCIŚNIENIOWEGO

Redukuje możliwość cofnięcia płomienia.

System dostarczania powietrza centralnie do komory spalania w celu podniesienia efektywności spalania i bezpieczeństwa. Powietrze zwiększa wirowanie płomienia a zastosowanie zwężki Venturiego redukuje możliwość cofnięcia płomienia.

WAŻNE DETALE

System automatycznego rozpalania pelletu. Zastosowanie nowej, stalowej zapalarki charakteryzującej się długim okresem eksploatacji, bardzo wysoką niezawodnością oraz krótkim czasem rozpalania.

Dostępne w modelach M Micro, M Mini i M Mini 35.

System szybkiego montażu/demontażu zapalarki, pozwala na jej prostą instalację, ułatwia proces jej wymiany oraz serwisowania palnika. Nie wymaga dodatkowych narzędzi.

Łatwo demontowalna muszla dmuchawy ze zintegrowanym kanałem nadmuchowym, szczelnie wprowadzonym do komory palnika.

Dodatkowy sterownik palnika. Kontroluje pracę palnika, zarządza pracą rusztu oraz zarządza dopływem powietrza pierwotnego i wtórnego.

Dostępne w modelu M 500.

System maksymalizuje dokładność podawania paliwa, przy określonej zadanej mocy palnika. Zwiększa bezpieczeństwo pracy palnika, uniemożliwiając cofnięcie płomienia.

Dostępne w modelu M 500.

Bezpieczeństwo

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA

X.Plug System

Autorski projekt bezpiecznej wtyczki i gniazda, opracowany i wykonany wyłącznie na potrzeby PellasX.

Poliuretanowy łącznik podajnika

Wykonany z poliuretanu łącznik z wsypem paliwa w razie cofnięcia płomienia stopi się i paliwo nie dostanie się do palnika – wyrzucane jest poza obszar zagrożenia.

Czujnik STB

Wyłącza zasilanie podajnika zewnętrznego (odcina dopływ paliwa) w momencie przegrzania kotła.

Spirala Fibonacciego

SPIRALA FIBONACCIEGO

Ważną funkcję w procesie optymalizacji dostarczania powietrza do komory spalania pełnią otwory wentylacyjne, znajdujące się w obudowie tylnej palnika. Zaprojektowaliśmy je według wzoru na spiralę Fibonacciego, co dało nam doskonałe rozwiązanie również pod względem estetycznym.

AFR MAP

AFR MAP

Air/Fuel Ratio Map – system zamapowanych (zaszytych) w program parametrów fabrycznych palnika, które nadzorują jego pracę bez potrzeby wprowadzania dodatkowych zmian przez instalatora lub użytkownika.

Nowości
Modele linii
Nagrody

Nagrody i wyróżnienia

Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich INSTALACJE 2018
NASTĘPNA LINIA

Palniki na pellet linia Hybrid

Połączenie Systemu Napędu Hybrydowego i technologii Mieszania Paliwa w Komorze Spalania.

Palniki na pellet linia X

Wytrzymałe, niezawodne palniki wyposażone w technologię Mieszania Paliwa w Komorze Spalania.

Palniki na pellet linia Revo

Zaawansowana technologia Obrotowej Komory Spalania, kontrolowana przez Napęd Hybrydowy.